När skillnaden kommer.




Jag har alltid kjol och strumpbyxor. Jag menar verkligen jämt.
Ni som känner mig kan intyga det.

Jag tycker att det är grymt snyggt med jeans, men när jag tar på mig ett par jeans så får jag verkligen panik! Jag kan inte ha kläder som sitter tajt, speciellt inte byxor. Då känner jag mig som världens största människa, vilket leder till att jag äter ännu mindre.

Min läkare berättade när jag blev utskriven att ångesten kommer att bli mycket värre när jag märker skillnad på min kropp, när kläderna börja sitta tajtare, när jag har gått upp några kilon. Undra hur det kommer att kännas då? Hon sa att det är viktigt att jag söker hjälp då om det blir för jobbigt så jag inte faller tillbaka i dom gamla banorna igen, vilket är väldigt lätt hänt när man börjar märka skillnad på sin kropp, att man vill tappa dom där kilona igen för att slippa den otäcka känslan av att växa.
Märker ingen skillnad på min kropp än, har inte gått upp mycket alls. Har inte behövt känna den riktiga paniken än...

Kommentarer
Postat av: Li

Du kommer klara dig igenom det hindret! tänk på allt positivt som finns bakom det :)

2010-04-14 @ 18:57:33
Postat av: Matilda

Jag minns den tiden då du var frisk och hade köpt ett par nya lee-jeans, vet att du sa att många påpekade att de satt väldigt bra på dig och det va så jag minns det också :) Kram!

2010-04-14 @ 20:11:10
Postat av: Catharina

Hinder är till för att bli normal!!!

Vadå...söka hjälp när du behöver det? Har du inga samtal med någon nu efter utskrivningen?

Ditt tidigare inlägg ang våfflor... jag känner igen detta... hur det var för min dotter innan hon blev frisk... fick lära sig vad en normalportion var... kontrolll... det går över tack o lov. Dessto fortare du bestämmer dig för att gå upp till normalvikt, dessto fortare tänker du inte på maten så mycket eftersom man äter tills man är mätt.

Kraam på dig

2010-04-14 @ 21:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0