Ursäkter från en anorektiker.



En anorektiker är duktig på att ljuga när syftet är att slippa äta.
Här är fyra väldigt vanliga ursäkter. Alla är hämtade från en pro-ana-sida på internet. Läste sånna sidor förut, tills jag insåg vad dom gjorde mot mig.

För er som inte vet vad pro-ana (pro-anorexia) är så ska jag förklara lite kort. Pro-ana är en fruktansvärd och skrämmande rörelse, där de som är positiva till anorexi förenas. De ser inte anorexi som den livshotande sjukdom det är, utan hyllar självsvälten som en livsstil. På sajterna ger anorektikerna varandra tips om hur det ska ljuga för att undvika att äta när andra bjuder, tjatar och bönar.

Hittade dom här fyra ursäkterna i boken Jätten i spegeln.
Här är replikerna du bör reagera på:

" Tack, men jag har redan ätit på jobbet ( i skolan, hemma hos en kompis, på vägen hem etc. ).

" Jag har inte mått riktigt bra idag. Min mage har varit lite orolig. Jag tar nog bara lite varmt te och ser om den lugnar ner sig. "

" Jag har en fruktansvärd huvudvärk. Jag tar bara ett stort glas vatten och en värktablett, om det är okej... "

" Jag har ätit en enorm frukost ( lunch, mellanmål eller vad som helst ), och jag är fortfarande mätt efter det... kanske lite senare. "

Jag erkänner att jag själv har använt mig av dom här ursäkterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0