Frukost eller kvällsfika?



Jag har alltid tyckt att det har varit lättare att äta på morgonen än på kvällen. Jag behövde energi för dagen och jag visste att jag skulle bränna bort det.

Andra anorektiker tycker att det är lättare att äta på kvällen, dom svälter på dagarna och äter på kvällarna.

Men sen blev jag som en blandning av dessa två. Jag åt frukost för att orka med dagen, och jag åt något för att kunna somna på kvällen. Men jag hade väldigt stora problem med att somna mätt, och det har jag fortfarande, men inte lika mycket. Men kan känna stor ångest om jag har ätit mycket en kväll. Med mycket menar jag något mer än mitt kvällsfika som består av två mjukmackor.

Hur fungerar ni? Har ni lättast att äta på morgonen eller kvällen?


Kommentarer
Postat av: Elin

Helt klart lättast med frukost för mig!

2010-04-26 @ 21:52:15
Postat av: Catharina

Vid frukost är jag hungrigast... länge sedan man åt!

Två mjuka mackor till kvällsfikat är inte mycket ska du veta...

Ang. tidigare inlägg:

Du ska veta att vi alla har nog våra perioder med dålig fantasi på middagar emellanåt inte alltid lätt att hitta på två per dag!

Men det brukar lösa sig, du har ingen som kan hjälpa dig? Det borde finnas någon på sjukhuset, just med tanke på näringsinnehållet som är viktigt för oss alla o speciellt för dig just nu!

Skönt att höra att ångesten på kvällen minskar=du är en bit på väg.

Kram på dig o god natt

2010-04-26 @ 22:29:14
Postat av: Amanda

Kvällen helt klart. Är aldrig hungrig direkt när jag har vaknat. Men det är väl också enda tiden på dygnet som jag inte är hungrig, typ, haha.

2010-04-27 @ 00:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0