Jag är duktig.




Jäklar var duktig jag har varit dom här tre dagarna sen jag kom hem! Måste bara få berömma mig själv just nu.

I tisdags åt jag ju lunch på avdelningen innan mamma kom och hämtade mig. Till middag åt jag 3 dl spagetti och 1,5 dl köttfärssås, plus en hårdmacka och ett glas mjölk. Kvällsfika blev det två limpmackor med ost och te.

Igår ställde jag klockan på morgonen för att stiga upp och äta frukost, 3 dl fil, 1 dl musli, en limpmacka med ost och ett glas juice.
Till lunch blev det rester från tisdagens middag. Samma mängd.
Ett äpple klockan 2.
Till middag blev det en kotlett, två äggstora potatisar, en hårdmacka och ett glas mjölk.
Samma kvällsfika som i tisdags.

Idag har jag bara hunnit äta frukost. Fil och musli, limpa och juice.

Äter samma tider som på avdelningen, 8.30 frukost, 11.30 lunch, 14.00 en frukt eller en macka, 16.30 middag och 19.30 kvällsfika. Ska försöka hålla dom här tiderna.

Från att inte äta något på dagarna till att äta fem mål mat om dagen. Jag förtjänar nästan en medalj.

Jag har en lista där det står hur mycket en normalportion är, så jag sitter med dl-måttet varje måltid för att det ska bli rätt. Har tänkt göra det nu i början tills jag är säker på hur mycket jag ska ta. Det ser väldigt mycket ut på tallriken när jag har lagt upp en normalportion, men det är mängden en människa ska äta, så det är bara att bita ihop och kämpa. Jag känner redan nu hur mycket bättre kroppen mår, när den inte längre är inställd på svält.
Jag rekomenderar verkligen alla att äta regelbundet.

Jag skulle kunna skriva upp listan jag har om hur mycket en normalportion är om ni är intresserade.

Det här kommer att bli tufft. Det kommer att komma många motgångar. Det kommer att komma dagar då jag känner att jag vill ge upp, men jag försöker att inte tänka på det nu.

Har man bestämt sig så har man.

Kommentarer
Postat av: J

Ja, dela gärna med dig av listan. Jag misstänker att jag är en sån som äter för ungefär 5 personer. Skulle vara kul att se hur mycket av den mängden jag eventuellt borde dra bort.

2010-04-08 @ 11:44:22
Postat av: snöboll

HEJA HEJA HEJA!! Blir överlycklig när jag läser att du äter! Utan tvekan jublar din kropp som stått i svältläge så länge, äntligen får den näring! Du kommer att känna att du får mer energi till saker och ting när det finns energi att ta av :) Kämpa på, du fixar det!

2010-04-08 @ 13:04:50
Postat av: oscar

Jag sitter är och nästan applåderar! Du är så otroligt duktig Emma. Du kan klara det här, jag visste det.



Idag får jag tillbaka min mobil, smsa mig gärna om du vill! :)

2010-04-08 @ 15:15:21
URL: http://osce.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har länge läst men aldrig kommenterat, men nu måste jag bara. Massor av de största applåderna till dej :) Du är så otroligt duktig! HEJA HEJA HEJA! Du kommer att vinna!

2010-04-08 @ 17:48:03
Postat av: li

Du ska verkligen ha en medalj! Fortsätt i samma anda Emma, du kommer KLARA detta! =)

2010-04-08 @ 19:18:09
Postat av: en i mängden

jag håller tummarna för allt ditt arbete med det här. ALLT GOTT! :-)

2010-04-08 @ 22:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0