Mina tankar denna morgon

> >
Sitter och försöker få i mig en macka men är så många frågor som snurrar runt i mitt huvud just nu så mackan hamnar lite åt sidan. När jag hör Linköping så tänker jag stort, Cloetta och hockey. Har aldrig varit där innan, allt blir verkligen helt nytt för mig! Ny stad, ny lägenhet, till och med han jag ska bo med är ny. Kommer jag att trivas i Sveriges fjärde största stad? Hur kommer jag att trivas i lägenheten? En trea som ligger i Vasastan, 7 minuters promenad till centrum. Kommer jag och han jag ska bo ihop med trivas med varandra? Vi gör något som är väldigt ovanligt. Vi har pratat mycket och länge på msn, men vi har bara träffats tre dagar och nu ska vi flytta ihop. Dom tre dagarna gick allt superbra, vi hade jätteroligt, vi är lika knäppa och båda älskar skräckfilm. Men det är helt annars att bo med varann, det är då man ser vem den andra verkligen är. Vad händer om vi inte trivs med varandra? Ska jag hitta en annan lägenhet i Linköping då eller ska jag flytta hem? Kommer jag ens att få ett jobb? Jag har ingen erfarenhet, har inte jobbat sen jag gick ut skolan, bara varit sjukskriven, och nu ska jag förhoppningsvis ut i arbetslivet, är jag redo för det? Kommer jag att få några vänner? Som jag har berättat tidigare så har jag lite socialfobi, håller mig helst bara till mina tre vänner här i Skellefteå. Gillar inte att lära känna nya människor. Vad kommer dom i storstan att tycka om mig? En liten, blyg tjej som pratar med en dialekt dom inte förstår. Hur lätt är det att komma in ny i ett gäng som har känt varandra så länge?
Hur stor kommer min hemlängtan att vara? Kommer jag att sitta och vara ledsen på kvällarna för att jag vill hem?
Hur kommer det att kännas när min familj och mina tre bästa vänner är nästan 100 mil ifrån mig?
Men den viktigaste frågan, hur kommer jag att må där nere? Kommer jag att äta? Kommer flytten göra så att jag blir friskare eller sjukare? Han jag ska bo med vet om att jag är sjuk, han har läst bloggen och jag har även berättat en del, så han vet vad han ger sig in i. Men hur kommer han att hantera mina dåliga dagar när jag har en massa ångest? Vad kommer han att tänka när jag ligger i sängen och gör mina kroppskontroller? Hur kommer ätandet att gå när han jobbar och jag är ensam hemma? Ska jag ha en våg hemma eller inte? Finns tusen frågor till om just det här men dom kan jag inte ta nu, då skulle det här inlägget aldrig ta slut.
Det är allt det här och mycket mer som snurrar runt i mitt huvud just nu.

Ikväll kommer han. Imorgon mitt på dagen åker vi. 11 timmars bilfärd innan vi når Linköping.
Från och med imorgon så kommer alla mina frågor bli besvarade.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Jaha du, det var länge sedan jag skrev i din blogg... läste oxå för den delen.

Skönt för dig att flytta från den mörka lägenheten och jag vill önska dig ett STORT LYCKA TILL i den nya staden du flyttar till.

Självklart förstår jag dina funderingar MEN... ta´det med ro och fundera inte så himla mycket... lätt att både skriva o säga det vet jag...

Det gör dig säkert mer stabil och den stora kärleken... ja det är bara att gratulera...

Lycka till och jag ser fram emot att läsa din blogg när du nu "vänder blad" eller t.o.m "byter bok".



Kram Catharina (mamma till en fd Anorektiker)

P.s Du skall bara veta hur skönt det är med fd, du är på god väg oxå min vän...D.s

2010-08-31 @ 23:55:46
Postat av: Miss C

Många svåra frågor. Hoppas att det kommer gå bra för dig.

Skippa att ta med en våg till lägenheten. Kämpa.

2010-09-01 @ 21:27:16
URL: http://missc.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0