Hur ska jag göra?

Jag började med att väga mig när jag kom dit, vikten var densamma som sist, tyckte det var lite konstigt, känns som att jag har ätit mer dom senaste dagarna än vad jag brukar göra. Sen gick vi till hennes rum och började prata om vad jag skulle få för hjälp för att gå upp i vikt. Hon hade inte hunnit prata med min läkare än, så jag vet fortfarande inte vad hon tycker jag ska få för hjälp, får veta det så fort som möjligt.
Men psykologen kom fram till att det finns fyra alternativ att välja mellan.

Fortsätta att gå i matstöd tre dagar i veckan och även äta hemma. Men eftersom jag vet att dom dagarna jag är där och äter så får jag tillräckligt med mat tre tillfällen i veckan, och det resulterar i att jag inte äter när jag är hemma. Känns som att vi hjälper sjukdomen. Har gått där i sju år snart och ätit men det hjälper inte.

Hoppa av behandlingen helt och hållet. Då jag vet att jag inte kan gå dit och äta så då kanske jag skärper till mig här hemma istället? Vet inte om det skulle vara till nån hjälp för mig eller om det bara skulle göra allt värre. Jag kanske också behöver vara ifrån sjukhuset ett tag, att få göra och tänka på nått annat, för som det är nu så är jag ju där nästan varje dag. Och jag tycker att det är så jobbigt med matstöd, mest för maten och ångesten men också för att det känns som att det är en tävling mot dom andra som är där och äter om vem som äter minst och vem som mår sämst, känns iallafall så för mig. Så det kanske skulle vara bra för mig men vågar jag chansa?

Bli inlagd av min egen vilja. För att få den hjälpen jag behöver för att bli frisk.

Bli tvångsinlagd. Det är vad som kommer att hända om jag fortsätter som jag gör nu.

Vet verkligen inte hur jag ska göra! Tänk om det blir helt fel?
Vad ska jag välja för att bli frisk?
Vet att det är jag som måste ta det slutgiltiga beslutet, men behöver hjälp och råd.
Måste ta tag i mig själv nu, kan verkligen inte fortsätta så här och må som jag gör nu.
Skulle bli otroligt tacksam om ni gav mig lite råd om hur jag ska tänka!
Tack!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Går det inte att få matstöd hemma? Att någon kommer hem till dig och finns där medan du äter, och efteråt där du ska vila maten? Då blir det ingen tävling, och det är ett stöd i en miljö du trivs bättre i än på sjukhuset...

Då blir det ju en kombination av flera alternativ.

/M

2010-02-03 @ 22:05:44
Postat av: Millis

Jag har själv gått igenom samma "helvete" som du. Jag har totalt varit sjuk i 10år men är nu FRISK. Har en hel del erfarenhet om olika "vårdalternativ" eftersom jag "inte tyckte någonting fungerade". Anorexin är så jäkla STARK och jag är nästan säker på att man behöver hjälp för att kunna ta sig ur det, men det GÅR, men man kan behöva vara fler mot "anorexin". För min del var det allra bästa att faktiskt bli inlagd, även om det va det absolut värsta jag varit med om & jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv MEN det hjälpte mig! Där kan inte "anorexin" lura, stjälpa & förstöra för dig. Jag tycker att du skall ge det en chans, du har verkligen INGENTING på att förlora. Som du håller på nu förlorar du bara mer & mer av ditt liv....för det är inget LIV att ha anorexi, det kommer du framförallt förstå när du är FRISK, för det vet jag att du kommer att bli. Men du måste bestämma DIG för det är ingen annan som kan göra dig frisk, utan de kan finnas där för att hjälpa!

Släpp all kontroll & kör nu, VÅGA bli frisk!

Lycka till, Millis



Ps. vill du fråga något kan du maila.

2010-02-04 @ 08:57:02
Postat av: Anonym

för mig hjälpte det också att bli inlagd...!

2010-02-04 @ 09:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0