Förstår inte.

Träffade en tjej idag som jag har pratat litegrann med tidigare. Vi började prata om våra liv, vikt och BMI. Hon är verkligen den smalaste tjej jag har sett på riktigt! Hon är alltså grymt smal! Tänkte att så där vill jag verkligen se ut!
Men sen fick jag veta vad hon vägde och vad hon hade för BMI.
Jag vägde mindre och hade lägre BMI än henne?! Jag kan verkligen inte förstå det!
Varför kan inte jag se mig som smalare? Varför ser jag mig alltid som den större?

Vad är det för fel? Varför ser jag det inte?




Kommentarer
Postat av: Anonym

de va inte meningen att påstå att du är självisk, bara att haiterna inte har något val, men det har du! även om anoreximonstret säger att du inte får äta, måste du stå på dig, välja att våga gå emot rösterna i huvudet, för innerst inne vet du om att det är fel att inte äta. Sen sitter inte sjukdomen i att du inte vågar äta, det är någonting annat som sjukdomen grundar sig på,du måste ta reda på det, och jobba emot det, kanske är det dålig självkänsla?, man blir inte mer accepterad för att man är smalast, och att tävla om att vara smalast, vad vinner du? ingenting, acceptera dig själv som du är, du duger precis som du är, men mår man inte bra av det så måste man försöka ändra inställning.

2010-02-02 @ 11:01:55
Postat av: Tobias

Grattis då måste du vara den mest underviktiga i din kommun!! Är du nöjd nu, är det det du vill i ditt liv?? Är det värt att betala det priset att gå på psykhus, få matstöd, och vara allmänt deprimerad?? Bara för att få känna dig smalast.. Nää det fattar väl alla att det inte är. Det är dags att börja inse det nu!! Men tyvärr att tolka av dina texter så verkar det som det är vad du vill.. OCH DET ÄR FEL RIKTNING I DIN KAMP ATT BLI FRISK; FATTA DET!!! Förra helgen skrev du en text om nu jäklar, dessutom fick jag ett sms där det stod du skulle kämpa dig ur det.. första gången i mitt liv jag såg någon vinnar inställning i dig..

En inställning som gav hopp för din framtid!



Var är den nu??

Men som svar på din fråga varför inte du ser dig som smalast, tyder ju på att du inte vet hur du ser ut, du är färdigt underviktig.. Eller du ser din spegelbild men den ser annorlunda ut för dig.. Och vad jag tror dina problem kan komma ifrån, är A: Dålig självförtroende du tror aldrig att du duger fast du gör det hur bra som helst fast du går upp till 50 kg!! B: Du har felaktig uppfattning om hur verkligheten ser ut! och hur den ska se ut.. Du ser det inte själv med egna ögon, så lyssna på någon som har ögon och ser hur den ser ut och hur den ska se ut!! Och jag kan säga att du är ordentligt underviktig och du ka inte vara så smal som du är.



Om jag skulle ge dig ett dagens råd,, lär dig utrycket DRA ÅT HELVETE JÄVLA SKELETTKROPP, säg det för dig själv nästa gång du ser någon som är ordentligt underviktig, och säg det även till hon som finns inom dig!! Du måste vara lite mera bestämd mot dig själv och mera målfokuserad om det ska lyckas. Och du har även skrivit om att du är rädd hur ditt liv skulle vara om du är frisk, Jag kan garantera dig att det är flera gånger mera roligt att leva än som du har det idag!!



Kämpa på nu,, jag saknar den normala emma!!

2010-02-03 @ 08:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0