Frukost.

Sitter här och försöker få i mig en tallrik fil. Tycker det är svårt att äta på morgonen, inte bara för att ätstörningen säger det, även för att jag bruka få så ont i magen, speciellt när jag äter något med fil eller mjölk, men det är ändå det ända jag kan äta på morgonen. Har försökt äta bröd eller gröt men det blir för mastigt. Och jag brukar alltid vänta någon timme efter jag har stigit upp med att äta frukost så jag känner att jag förtjänar den. Jag ska på matstöd idag halv 12 och det gör det mycket svårare att få i sig filet, tycker att två mål mat bara på förmiddagen blir för mycket.
Det är matstöd tre dagar i veckan, men jag brukar bara vara där två dagar i veckan, måndagar och fredagar, det är mitt eget val för jag tycker att tre luncher i veckan med så mycket mat blir för jobbigt, men efter i fredags när jag träffade min psykolog så blir jag tvungen att gå dit alla tre dagar på grund av min stora viktnedgång, kommer att bli väldigt tufft men har inget val och har ju lovat att försöka.

Har fått en del frågor om mitt BMI, kollade upp det nyss på internet, 15,6 har jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vem jämför dig med? vem försöker du vinna över, det är bara du som förlorar på att hålla på som du gör... du bestämmer hur länge du ska vara sjuk, bara att bestämma sig och inte låta djävulen ta över. Ett råd: släng ut den förbannade vågen!!! måttet på att vara frisk går inte att väga. du mår inte bra, därför ska du stanna upp och inte fokusera på vikten.

2010-02-01 @ 18:20:17
Postat av: Lovisa

hej, jag ville bara säga att jag känner igen mig i precis allt du säger. Jag har också anorexi, men är påväg mot bättringsvägen. Det går att bli frisk! Och du kommer få helt andra tankar om du går upp lite i vikt. Eller vill du se ut som ett skelett? Börja med att gå upp lite, så du mår bättre i huvudet. Jag och mamma pratade just om hur man ska göra för att verkligen må bättre och jag tror den enda vägen är att bli inlagd, i alla fall till att börja med. Jag har varit sjuk i två år, inte i närheten så länge som du, men jag lovar att du kommer må bättre av att få vård. Du kommer känna dig så mycket gladare. Kramar till dig och kämpa! Jag hejar på dig!

2011-05-07 @ 12:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0