Blodprov.

Godmorgon.
Var länge sedan jag var uppe så här tidigt och det är tungt måste jag säga.
Ska och väga mig nu på morgonen, ha min sista NKR-träning, sen ska jag även ta blodprov, är därför jag är uppe så här tidigt, jag får inte ha ätit något före. Det kanske är löjligt men jag hatar verkligen att ta blodprov. Jag svimmar nästan varje gång av någon anledning. Antingen så beror det på min låga vikt eller så är jag bara överdrivet känslig.
Hur som helst så tycker jag att det är obehagligt. Dom tar alltid så mycket blod varje gång, känns som att dom tömmer mig. Brukar gå hyffsat bra när dom sticker och så länge som nålen är kvar men det är när dom har dragit ur den och jag ska ställa mig upp som jag brukar bli yr och sen brukar jag inte minnas mer, helt plötsligt så sitter jag i stolen igen. Brukar ha två sköterskor när jag gör det, en som tar provet medans den andra sitter och pratar med mig så jag tänker på något annat. Brukar även ha med en kompis. Ni tycker säkert att det är ganska löjligt, tycker egentligen jag med, är ju bara ett blodprov, men för mig så är de fakiskt väldigt obehagligt när det är förknippat med att jag svimmar varje gång.
Nåja, har inget val, måste göras. Trodde först det var imorgon men var visst idag. Men är lika bra så jag får göra bort det, men just nu känns det inget vidare.

Nu ska jag alldeles snart fara så vi hörs när jag kommer hem!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nog kan det säkert vara så att det har med ditt fysiska skick att göra också. Men det är inte konstigt att det blir sådär.

Jag kan också känna mig lite smått yr efter brodprovstagningar, och jag är verkligen inte spruträdd...

Så lämna dom där tankarna med att det skulle vara löjligt! För det är det inte!

/M

2010-02-17 @ 09:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0