Du gjorde mig ledsen.

Ikväll på affären hände något konstigt.
När jag tog en lätt-youghurt från hyllan och la den i korgen, så sa tanten som stog bredvid mig:
Lätt-youghurt!? Skärp dig! Det finns ju inget kvar av dig, du är ju bara ben! Det är sorgligt att se på dig.
Sen tog hon ner en fetare youghurt från hyllan och gav den till mig, sen gick hon sin väg.

Jag är van att få blickar, att folk kollar på min kropp, det kan jag ta men när jag får sånna kommentarer bara så där i affären bland massa folk, så blir jag ledsen. Tror jag blev lite chockad också, var verkligen inte beredd på det där. Hon pratade ju högt så alla som var i närheten hörde och alla började stirra på mig, det var väldigt obehagligt.
Ja, jag vet att det syns att jag är sjuk, men vill ändå inte bli dömd så där av en som inte känner mig.

Känner mig väldigt kränkt.




Kommentarer
Postat av: Amanda

Usch, det förstår jag verkligen. Vad ger henne rätten att kläcka ur sig en sådan kommentar.

2010-02-18 @ 23:25:56
Postat av: susann

om jag får gissa var det en äldre dam, dom tycker ofta att man ska äta ordentligt, ser inte på kroppen som yngre, stå på dej o ät det du känner för.kram Susann

2010-02-19 @ 23:02:35
Postat av: Anna

Kan inte fatta att hon gjorde så!!

Vet hur de känns men för mig är de tvärtom men vad jag äter och inte har ju ingen annan med att göra.

2010-02-22 @ 13:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0