Snälla sluta.



Okej, nu börjar jag bli less på mail som jag får från tjejer som vill gå ner i vikt, när dom frågar mig om tips om hur man står emot hungern, hur man går ner snabbast och hur man når min låga vikt.
Blir så ledsen när jag läser era mail!

Ni vet inte vilket helvete ni ger er in på. Adrenalinkicken man får när man inte har ätit på hela dagen, hur den blir starkare andra dagen, hur mycket man ljuger och sårar dom man älskar, känslan av att aldrig duga, aldrig orka göra något, att ibland inte ens orka lyfta sin egen arm. Och det jobbigaste, all ångest, som aldrig lämnar en, den är så fruktansvärd jobbig så man ibland bara vill ge upp.

Vill ni leva mitt liv efter att ni har läst min blogg?
Jag började blogga främst för att hjälpa mig själv, att få skriva av mig, att istället för att berätta för mina kompisar hur jag mår och allt jag går och har gått igenom, så skriver jag det istället så att dom får läsa. Men började också skriva för att försöka hjälpa andra att förstå hur det är att leva så här, att kanske skrämma er litegrann, att få er att aldrig vilja hamna i den här skiten!

Men när jag får mail från unga tjejer som vill leva som mig, ja, jag vet inte ens vad jag ska skriva, är så fruktansvärt sorgligt, att det finns fina friska tjejer där ute som läser min blogg och har som mål att få mitt liv till slut.
Om jag fortsätter få liknande mail så kommer jag att sluta blogga. Bloggen är till stor hjälp och väldigt viktig för mig, men den är inte ens i närheten så viktig för mig som ni är!
Att jag kanske har fått tjejer där ute att utveckla en ätstörning får mig att gråta, jag får enormt stora skuldkänslor!

Jag öppnar mig helt här i bloggen, håller inte inne med något, allt för att få er att inte hamna här!
Vill inte att ni ska missuppfattar min blogg.
Jag uppmuntrar inte anorexia. Jag skriver allt som pågår i mitt liv och mitt huvud, bara för att hjälpa er att förstå!
För jag vet, anorexia är en sjukdom som är svår att förstå för er som inte lider av det.

Jag kommer att skriva upprörande saker, hur lite jag äter, vad jag tycker om min kropp, hur snyggt jag tycker det är att vara ett benrangel, för det är så mitt sjuka liv fungerar. Jag skriver allt det här för att få er att skrämmas av den här sjukdomen, om hur våran hjärna drabbas av svält. Så missförstå mig inte.

Så snälla tjejer, sätt stop för det här innan det är försent!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Min kommentar har INGENTING med inlägget att göra.



Ville bara säga att du är helt OTROLIG på att skriva. En riktig författare!

2010-02-21 @ 03:43:33
URL: http://komigenleeeena.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-02-21 @ 04:00:26
Postat av: Anonym

2010-02-21 @ 04:00:48
Postat av: Emma

Oj tack så jättemycket, så snäll du är!

Ni anar inte hur mycket era kommentarer betyder för mig! Ni gör min dag.

Kram/Emma

2010-02-22 @ 16:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0