Huvudet är fullt.

Har legat nästan hela natten och tänkt på dom fyra alternativen, men inte kommit fram till nånting. Även fast jag har till nästa fredag att bestämma mig så kan jag inte släppa tanken. Mina tankar går åt till att tänka på mat, kroppen, tvången, all ångest och nu det här, finns verkligen inte rum med något annat i mitt huvud. Förlåt mina kompisar för att jag har svårt att hänga med i samtalen ibland, har bara så fullt med annat. Hur mycket jag än försöker lägga alla dom här tankarna åt sidan så går det inte, dom är alltid med mig!
Har iallafall fått tre råd hittills här i bloggen om hur jag ska göra. En skrev och frågade om det inte går att få matstöd här hemma, att någon kommer hit då jag ska äta, då får jag stöd i en miljö som känns bättre än sjukhuset. Tyckte det lät ganska så bra, vet bara inte om det går?
Dom andra två tycker att jag ska bli inlagd, det hade iallafall hjälpt dom. Men att bli inlagd är det sista jag vill, det skrämmer mig så mycket! Att måsta sitta där och äta frukost, lunch och middag plus mellanmål varje dag! Då jag tycker att 2 dagar i veckan med matstöd är så fruktansvärt jobbigt! Tror verkligen inte att jag skulle klara det, vill inte leva med den hemska ångesten jag skulle få! Och vad skulle hon i mitt huvud säga när jag åt så mycket?
Men jag vet att det skulle vara en bra start för mig att bli frisk att vara där och få hjälp, men tror det blir för svårt för mig. Och det där att man måste planera med sina stödpersoner när man får fara hem, låter ju som ett fängelse. Hur skulle jag klara mig utan mina kompisar och min familj, tror väl att dom får komma och hälsa på men ändå, blir ju inte samma sak. Vet inte exakt hur det går till, men av den lilla information jag fått så har jag förstått det så.
Nej, jag vet inte. Men måste tänka på vad som är bäst för min hälsa, inte välja det som känns minst jobbigt, för då skulle jag ju hoppa av behandlingen, men vet inte om det skulle vara så bra för mig.
Tack för era råd, tar jättegärna emot fler! Hjälp mig tänka.

Ska fixa en usb-kabel till min kamera idag så jag kan ta fler kort och lägga upp. Har bara mobilen nu, men blir så dåliga kort med den, så ska fixa det!
Fortsättning del fyra på mitt liv kommer snart, vet att det var länge sen jag skrev på den!

Ska försöka få i mig nån macka nu.
Tack än en gång!


Kommentarer
Postat av: veronica

Hej gumman! Vet inte om det här är vad du vill höra, men enligt mig finns bara ett bra alternativ, att ge all tid och energi åt att besegra den här sjukdomen med att lägga in dig själv. Där kommer du inte undan, kan inte fuska, och vem vet, hon i huvudet kanske ger upp. Du måste vara stark för att ta ett sånt beslut som att lägga in dig, men du måste vara ännu starkare om du ska klara det här på egen hand. kram Veronica.

2010-02-04 @ 13:25:26
Postat av: Anonym

Om hon i ditt huvud inte fanns, hur skulle du själv se på din situation och dig själv? Skulle du vara sjuk då också eller?

Hur länge får man vara inne om man lägger in sig själv?

/M

2010-02-04 @ 16:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0