Nyfiken.

Dagens första måltid, frukosten, brukar lämna utrymme för många funderingar. Jag kan känna att en dag utan frukost är en bra dag, för då slipper jag förstöra dagen med mat i magen redan från morgonen. Jag kan också känna att jag längtar till frukosten för att jag tycker att frukost går bra att äta, eftersom att jag förbrukar den energin under dagen. Men det första resonemanget innebär att jag ibland känner efter några timmar att jag borde ha ätit frukost, jag blir så hungrig att jag kan göra vad som helst för att få mat, samtidigt blir jag så arg på mig själv för att jag inte kan tänka på något annat.

Så jag har en väldigt kluven inställning till frukost. Men nu sitter jag iallafall och har fått i mig en tallrik fil.
Tänkte på en sak när jag satt och åt. Varför läser just ni min blogg?
Är så otroligt glad att ni gör det! Men är bara lite nyfiken, vad är det i min blogg ni fastnar för?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en sjukdom som är svår att förstå för oss som äter vad man bör och lite till ibland... Du ger en bra inblick i hur det är, för er som har sjukdomen.

Sen läser jag den själv, personligen för att jag vill följa dig mot din resa att en dag bli frisk, för det hoppas jag att du blir! Och för att jag har en anhörig i samma sits. jag försöker förstå lixom.

/M

2010-02-06 @ 14:52:48
Postat av: Emma

Tack så jättemycket!

Svarar på din tidigare kommentar här också.

Ja jag tror att jag skulle vara sjuk även fast jag inte hade hon i huvudet. Är inte alltid hon som tänker åt mig och är inte hon som gör att jag får sån fruktansvärd ångest efter maten. Är lite svårt att förklara, men är så mycket mer som hör till den här sjukdomen.

Jag vet faktiskt inte hur länge man är inlagd om man lägger in sig själv, har inte fått så mycket information.

/Emma

2010-02-06 @ 17:07:27
Postat av: Tobias

Jag läser din blogg för att förstå hur du tänker, och för att på såvis kanske kunna hjälpa dig en dag på något vis.. För de som inte har anorexia är det svårt att förstå hur det kan vara.. Sen vill jag också följa din kamp till att bli frisk som jag hoppas på och tror att du blir!!



2010-02-06 @ 18:14:24
Postat av: Emelie

jag läser din blogg för att jag bryr mej och vill och hoppas på dej, att allt ska ordna sej! även om vi inte umgåtts på länge så har du mitt stöd vännen! många kramar// Emelie

2010-02-06 @ 18:21:38
URL: http://burreina.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag läser för att jag känner igen mig i hur jag hade det för några år sedan, och för att kunna stötta nu när jag har ett sundare förhållande till mat och vikt!

Kram

2010-02-06 @ 20:09:09
Postat av: Anonym

Jag läser din blogg för att det är mycket man inte vet, sånt som du inte pratar om men skriver i din blogg! Du är min syster och jag bryr mig så mycket om dig och vill så gärna att du ska bli frisk. Hoppas du vet att jag alltid finns här för dig <3

Kram

2010-02-07 @ 00:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0