Mardrömmar.

Jag drömmer väldigt många mardrömmar som handlar om min kropp och rädslan att gå upp i vikt. Tänkte berätta hur en av drömmarna är, drömmen som kommer nästan varje natt. Den börjar med att jag är instängd i en jättestor pizza, bulle eller en muffins och jag måste gräva mig ur, kan inte andas för all mat som trycks in i munnen, och jag känner riktigt hur jag växer. Muffinsen är verkligen gigantisk så det tar lång tid att få sig ur den och ju längre tid det tar desto mer trycks in i munnen och jag blir bara större. När jag äntligen är ute så ser jag att jag har gått upp flera kilon och jag får sån extrem panik att jag vaknar direkt, tänder lampan och ser efter så att min kropp ser likadan ut som då jag la mig, sen gör jag mina dagliga kontroller, känner på axeln, låren, magen, höften och handledarna så att jag vet att dom är lika beniga som dom ska vara. Får sån stor ångest efter en sån här dröm att jag ibland ligger och skakar, och kan inte somna om på nån timme.
För många så är natten den bästa tiden på dygnet, dom flesta älskar att sova, men inte jag. Ni kanske tänker att natten borde vara bästa tiden på dygnet för en med ätstörningar, vi slipper ångesten, tankarna och rädslan men så är det inte, dom besöker oss även i sömnen, vi är aldrig fria. För mig kan natten vara så jobbig så att jag hellre håller mig vaken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0