Anorexians röster.




Jag planerar och planerar, men ändå så går det inte ihop
Jag är en usel vän, dotter, syster och allt vad jag nu är
Jag misslyckas i allt och jag tappar kontrollen
Det jag alltid vet är att jag kan kontrollera maten jag äter. Det är det sista, det enda jag lyckas klamra mig fast vid
Mat är kärlek, och det är jag inte värd
Jag är inte värd mat
Och äter jag maten jag inte är värd blir jag straffad
Jag blir straffad varje dag
Förlåt!
Förlåt att jag äter fast jag inte får
Men jag gör det inte för min skull
Varför låter ni det gå ut över dom jag älskar?!
Är det ännu ett straff?!
Plåga mig, slå mig, skrik åt mig, sparka mig, gör vad fan ni vill!
Men låt mig ta hand om dom jag älskar!
Låt mig göra dom lyckliga!

Allt handlar om kontroll. Jag kan inte kontrollera mitt liv men jag kan kontrollera maten.
Men om någon månad, då jävlar. Då finns inte den här Emma kvar.

Kommentarer
Postat av: SimoRn

Du är ingen dålig vän, Emma <3

2010-03-25 @ 22:42:57
URL: http://simorn.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du är omtänksam, kärleksfull och en jättefin dotter,du får verkligen inte se dej som usel.Det som är så jobbigt är att se vad sjukdomen gör mot dig.Nu ska vi kämpa tillsammans för att du ska bli frisk så du får njuta av livet. Många kramar hjärtat

2010-03-27 @ 10:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0