Hur lång tid?



Är så rädd att min familj och vänner ska skämmas för att jag är sjuk. Det är en vidrig sjukdom. Att inte kunna äta som folk. Inget jag är stolt över.

Jag har funderat, och det är ju inte så att jag avskyr smaken av mat, kan faktiskt tycka en del maträtter är riktigt goda. Det finns någon annan anledning till varför jag inte är snäll mot mig själv, inte tycker att jag är värd mat om jag inte presterar eller är duktig på något sätt. Jag tävlar med mig själv ibland. Tycker jag har dålig karaktär om jag äter mer idag än igår.

Jag vet att jag måste gå upp i vikt, men är så fruktansvärt rädd för att göra det. Är inte alls lika rädd för att gå ner i vikt.

Det skulle vara lättare att kämpa om någon sa till mig att det kommer att ta si eller så lång tid för mig att bli frisk om jag gör si eller så. Men när ingen kan säga hur lång tid det tar känns det som att äta utan att veta varför. Jag ser inget slut. Är så van vid att kunna bestämma mig för något och så blir det bara så. Nu är det som att det finns någon ännu starkare kraft än min vilja, som styr mina känslor och mitt mående.

Jag är inte stark. När jag inte har ätit känner jag mig ren. Det gör det ännu jobbigare att äta över huvud taget.
Blir så glad när folk förstår och resperkterar.

Kommentarer
Postat av: oscar

Jag tror inte alls de skäms, det är absolut inget att skämmas över! Jag förbluffas varje gång jag läser din blogg Emma, du är så otroligt duktig!



Lycka till med inläggningen och allt annat!

2010-03-24 @ 16:10:15
URL: http://osce.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack så jättemycket Oscar!

2010-03-24 @ 16:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0