När vågar jag?



Det är så här det är.

Det är helt ensamt i det här fängelset. Kroppen är murarna och självkontrollen är cellvakt.
Jag är inte fri att göra det jag mår bra av, inte fri att säga nej, inte fri att äta mig mätt, inte fri att njuta.

Hur tar jag mig ut?

Jag har insett att det är jag själv som har nycklarna, men jag behöver hjälp för att hitta dom - men är det värt det? Kommer jag nångång att hitta ett liv som är värt att leva?

Jag känner att jag bara orkar krafsa lite på muren, det gör ont i naglarna och jag vet för lite om vilken värld som väntar på andra sidan. Innanför murarna är det tryggt, men om jag stannar här kommer jag att svälta ihjäl.

Psykologer, dietister och läkare kan ge mig verktyg att gräva med, men jag är tvungen att sköta grävandet själv.

Det går bara utåt för mig just nu. Det enda som kommer att hjälpa mig över murarna är en inläggning.

Men när kommer jag att våga ta steget att utsätta mig själv för ren tortyr?



Kommentarer
Postat av: Elin

Du skrev ju själv svaret, om du inte lägger in dig kommer du att svälta i hjäl!

Vill du dö?

Jag tror inte du vill det och då finns det INGET annat att göra än att släppa kontrollen och låta personal på sjukhus ta över den i stället!

Snälla ta mod till dig att be om hjälp NU innan det är för sent!

Kram

2010-03-12 @ 13:45:00
Postat av: oscar

Jag lovar att det är värt att kämpa! Och du kommer vara stolt över dig själv när du börjar må bättre, och jag säger när, inte om, för jag vet att du kan klara det här!

Jag vet ju inte hur du känner eller så men jag tror inte att du måste sköta grävandet själv, det är därför du har din familj och vänner! De hjälper dig, stöttar dig och vill ditt bästa. Det är din kamp men de är där för att hjälpa och stötta dig!



Du kommer klara det här Emma, inte själv, med hjälp från andra, det kommer ta tid men jag vet att du kommer att klara det!

2010-03-12 @ 23:07:17
URL: http://osce.blogg.se/
Postat av: en i mängden

jag sitter här och fäller tårar när jag läser din blogg. du klarar det! du har fina vänner.

2010-03-13 @ 16:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0