Helt tom.



Sitter här och vet varken ut eller in. Informationen jag fick från läkaren idag om vad som gäller vid en inläggning var fruktansvärt jobbig. En inläggning kommer att ta död på mig. Men utan inläggning kommer inte mitt liv att bli långvarigt heller.

Är helt tom, vet ingenting. Men jag kommer inte att klara av en inläggning, jag gör verkligen inte det.
Bara ångesten jag fick av att höra henne säga sex mål mat om dagen, ingen motion och viktuppgång.
Kan inte med ord beskriva hur jobbigt det var och hur stor ångest jag fick av att bara sitta och höra all information!

Dom här sju åren har jag gillat hur min kropp lider. Jag har gillat att se hur den mår dåligt. Jag har gillat smärtan, för den tar bort smärtan på insidan.
Vem kommer att ta bort smärtan jag känner på insidan om jag blir inlagd?!
Tror behandlarna att det hjälper mig när dom säger att " jag vet att det är svårt, men det kommer att gå över " när jag just då har sån extremt jobbig ångest att jag bara vill försvinna?
All respekt till mina behandlare, dom gör ett bra jobb men dom har verkligen ingen aning om vilket helvete som pågår i mitt huvud dygnet runt. Det hjälper inte att dom säger att det kommer att gå om, du kommer inte att må så här för alltid, äter du så försvinner hon i huvudet, tankarna och ångesten. Men hur hjälper det mig just då? När ångesten äter upp mig inifrån. Är ju nu jag mår skit. Vill inte veta hur jag kommer att må om något år, det bryr jag mig inte om då, jag vill ha hjälp nu!

Känner att jag behöver avreagera mig på något just nu.

Jag klarar inte det här.

Anorexian lever också av föda, den äter mig!




Kommentarer
Postat av: veronica

Hej Emma! Jag kan förstå om det känns jobbigt det här med inläggningen. Men jobbigt, vad är ditt liv nu då? Är inte det jobbigt? Du vet ju att det inte finns ett enkelt sätt att bli frisk på, för i så fall hade du väll inte kastat bort sju år av ditt liv. För att bli frisk måste du hitta ditt "jävla anamma" igen och satsa, offra och kämpa. Inte dra ut på det mer och strunta i allt annat för att nå målet. ATT BLI FRISK! Kämpa på nu! Du är ju värd så mycke mer än det här! Kramar från Veronica.

2010-03-04 @ 15:41:29
Postat av: oscar

det kommer lösa sig och bli bra emma!

du kan klara det, jag tror på dig.



bara en fråga, blir du inlagd i umeå nu?



lycka till, lycka till och lycka till, massor!:):)

2010-03-04 @ 19:44:50
URL: http://osce.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack än en gång för dina kommentarer Oscar!

Du hjälper mig mer än du anar.

Har börjar läsa din kompis blogg och tycker verkligen hon är jättestark, hälsa henne det!

Nej det blir i Skellefteå.



Tack!

2010-03-04 @ 22:33:31
Postat av: Olga

Du kommer klara det! Man e ofta sa mkt mkt starkare an man sjalv tror:) I slutanden sa e det sa vart det! Lycka till!

2010-03-06 @ 14:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0