10.07



Det finns fem saker som har varit jättejobbiga under dom här åren.

Tvångstankarna
Till exempel att jag måste räkna till fem innan jag får tillåtelse att göra allt, vilket gör det ännu svårare att äta när jag måste räkna till fem innan jag får stoppa gaffeln i munnen och innan jag får ta en klunk mjölk.
Att det måste ta 50 minuter att äta, att jag måste tvätta ansiktet och händerna på ett visst sätt, att kuddarna i sängen måste ligga exakt likadant varje natt annars kunde jag inte sova. Att det tog så lång tid att äta tror jag beror på att jag var rädd för att vara hungrig. För då skulle jag kanske äta, och det vore hemskt.
Hade mer tvångstankar också men det var dom här som var jobbigast och som tog/tar mest av min tid.

Se riktigt överviktiga människor
Det gjorde att jag drabbades av akut fetma och trodde att jag skulle bli sån, inklusive alla deras karaktärsdrag.

Meningen med livet

Den stora ensamheten

Och så klart, den vidriga ångesten.

Jag ville bara vara normal.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi lever i en värld där ALLA är annorlunda och ingen är normal.

En sak som hjälper om man har en skev självbild,dåligt självförtroende osv är att börja fara till ett badhus för då ser man verkligen att ingen är perfekt.

Även den smalaste snyggaste tjejen har gropar på låren/rumpan...ja överallt!

2010-05-06 @ 11:26:03
Postat av: Catharina

Jag hoppas att du lyckats gå emot några av dina "tvång"... det bästa sättet är ju att gå emot dom... det är ett jätte arbete har jag förstått... man får så småningom ett friare liv!

Dom flesta eller rent av alla... har nå´t "tvång" när man pratar om det, men oftast så tänker vi inte på dom... ex vilken sko man börjar med? Skosnöre? Hur man tvättar/torkar sina händer mm mm det är bara det att vi måste inte men vi bara gör det = vanemänniskor kallar vi det.

Kram på dig

2010-05-09 @ 18:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0