En fundering

Väldigt ofta hör jag folk prata om bulimi som något dåligt, något som är fult, något som inte är lika "bra" som anorexi. Att man ser ner på dom som spyr, att man tycker att bulimiker är äckliga.
Men jag har tänkt på en sak, borde det egentligen inte vara tvärtom? Utseendemässigt. Jag menar, bulimiker har oftast normala kroppar, till skillnad från anorektikern som är grovt underviktig. Anorektikerna ser äckliga ut.
Det jag egentligen tänkte på var hur många det är som ser ner på bulimi, hetsätning osv. Varför skulle man vara äckligare för att man spyr? Blir lite irriterad.
I princip alla anorektiker har någon gång spytt och hetsätit. Så varför skulle det vara något som är sämre med det?

Det här kanske är en liten tankeställare. Alla är lika mycket värda oavsett anorexi, bulimi, hetsätning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0