Natten är jobbigast.

Är så trött men kommer inte att kunna somna.
Anorexiamonstret är med mig 24 timmar om dygnet.
När jag lägger mig ner och slappnar av så blir tankarna bara värre, vad har jag ätit idag? Blev det för mycket? Hur ska mitt matschema se ut imorgon? Kontrollerna jag gör på min kropp. Det leder till ångest, och det gör så att det blir så svårt att blunda och slappna av, och utslagen jag har gör det inte lättare direkt.
Jag behöver få sova. Är det någon som vet hur man ska göra för att kunna somna? Eller hur man kan slappna av lättare?


Kommentarer
Postat av: Fernanda

drick ett glas varmt mjölk innan du går och lägger dig, det hjäper...

2010-01-31 @ 01:15:33
Postat av: Charlotta

När man mår dåligt är kvällen och natten alltid jobbigast, vad det än är man mår dålig av. Tankarna blir intensivare och man kan inte längre fly som man kan stundvis under dagen. Det är min högst personliga och ovetenskapliga teori.



Jag brukar försöka att aldrig gå och lägga mig före jag är riktigt trött, och gör jag det så läser jag eller löser korsord tills jag är så trött att jag nästan somnar med boken i handen. En annan sak som jag tycker är rätt så bra är att försöka komma på positiva saker som hänt under dagen eller saker man är tacksam över. Man kan även tänka på sina förhoppningar inför morgondagen. Den "metoden" har hjälpt mig när jag har mått som sämst. I ditt fall så tror jag inte att det är så bra att fokusera på mat eller kroppsrelaterade saker, utan annat.



Jag vet ju inte vad som funkar för dig, men så här har jag tagit mig igenom många jobbiga nätter. Och du vet ju att är det nåt så är det bara att du hör av dig, även om det skulle vara mitt i natten.

2010-01-31 @ 12:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0