Mina vänner får inte äta dåligt.

Jag har märkt en sak. Jag är besatt av andras matvanor.

Jag hatar när andra äter dåligt, är nästan så att jag tvingar andra att äta. Jag frågar ofta mina kompisar om dom har ätit frukost eller lunch, har dom inte gjort det så tjatar jag tills dom ställer sig och lagar mat.
Som en pojkvän jag hade för några år sedan, han var ganska smal. När han hade ätit hemma hos sig och sen kom till mig så hade jag alltid korsförhör med honom om vad han hade ätit och hur mycket. Ville bara att han skulle äta och må bra. Så är det nu också, med mina vänner.
Konstigt att man kan veta så mycket om mat och hur mycket man ska äta, men har så svårt att göra det själv?

Kommentarer
Postat av: en i mängden

så då försöker du äta "som man bör" genom andra typ? allt för att hitta det perfekta... blir väl mest störningsmoment och irritation. sjukt hur det går till, men det faller sig rätt naturligt. kanske måste intala sig själv att alla lever sina egna livsstilar och vanor. alla stilar har sin charm :) mer eller mindre sunda. någon skillnad på ditt ätbeteende från förr?

2010-06-05 @ 21:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0