17.37

Min läkare i Skellefteå skickar en remiss till sjukhuset i Umeå. Vägning och ska börja på matstöd igen.
Blir att äta och väga mig på ett helt nytt ställe. Äta med helt nya tjejer och träffa helt nya behandlare. Kommer min nya psykolog vara lika underbar som min gamla? Eller så hemsk som min första? Kommer tjejerna jag ska äta med vara lika gulliga som dom jag lärde känna i Skellefteå? Jag kommer att bli uttittad av dom nya tjejerna, jag vet det. Vet själv hur man var när en ny tjej kom in i gruppen, man tittade och inspekterade henne, fel men kunde inte hjälpa det. Vad kommer dom att tycka om mig? Kommer allt att bli en tävling mellan oss eller kommer vi att stötta varandra? Gillade den lilla "familjen" i Skellefteå, och nu ska jag byta, och nu är det jag som är helt ny.
Alla kanske är jättefina. Jag kanske till och med hittar en ny vän. En vän som vet precis vad jag går igenom.
Hur ska jag ens hitta på det enorma sjukhuset?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0