18.57

Jag är sådär att när jag ser en jättesmal människa på gatan så börjar jag undra. Eller när jag ser någon på TV, så tänker jag "Hon har anorexia" Jag bara vet det.
Jag känner igen mina ätbeetenden hos många som jag ser äter på stan. Jag ser folks blickar, smådetaljer som gör dom till Anas. Jag får liksom kontakt med andra anorektiska tjejer. Ger och får blickar som visar att vi är tillsammans liksom.
Pratade med en killkompis för någon månad sen. Han envisades om att det inte är alla tjejer som har komplex. Jag tror däremot att alla tjejer har någon form av komplex.
Han sa att "aldrig att min tjejkompis har ätstörningar".
Jag vet att hon har komplex för sin kropp utan att veta men jag är helt säker på grund av hennes signaler. Har träffat henne en gång.
Någon dag senare msnade min killkompis med henne och hon skrev "Jag måste gå ner i vikt!"

Jag är nästan övertygad om att det sitter i ögonen. Ögonen hos någon med anorexia är djupa. Och mörka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0