Dagens matschema.



Jag har gjort en matlista för den här veckan tillsammans med mamma, där jag har skrivit vad jag ska äta till lunch och middag varje dag, för att underlätta mitt handlande och för att jag ska slippa fundera så mycket vad jag kan och får äta, vilket har gjort att jag brukar strunta i att äta för att slippa dom jobbiga besluten.
Får se om matlistan är till någon hjälp för mig, och om jag kommer att hålla den.

Har alltid haft svårt att komma på vad jag ska äta, och jag har haft stora problem med att försöka variera mitt ätande. Det blir oftast något som går fort att laga, och har bara tillåtit mig själv att äta det jag tycker är "ofarligt", och det gör att det inte finns mycket att välja mellan. Men nu ska jag försöka äta lite mer varierat, så gott det går utan ugn.

Idag har det sett ut så här:

Frukost: En limpmacka med ost och te. Ska ju egentligen äta en filtallrik med musli också men jag steg upp så tidigt i morse, så jag orkade inget mer än en macka.

Lunch: 3 dl spagetti och 2/5 dl köttfärssås, ett glas mjölk.

Eftermiddagsfika: En limpmacka med ost och ett glas juice.

Middag: Soppa. Vet inte hur många dl en normalportion är men på matstödet så brukar vi ta upp till kanten ungefär på tallriken. En limpmacka med ost och ett glas vatten.

Kvällsfika: Två limpmackor med ost och te.

Sitter som vanligt med dl-måttet varje lunch och middag för att få exakt rätt mängd.

Kommentarer
Postat av: mamma

Mycket bra jobbat emma, fortsätt så...

2010-04-16 @ 06:32:08
Postat av: Catharina

Säger som din mamma: Mycket bra jobbat... kan matlista hjälpa dig så är det ju jätte bra. Ibland måste man hitta lösningar... jag håller på dig. Det är ju så att en Anorektiker vill mäta och kontrollera sin mat, men jag lovar dig inget kommer att hända... Kraam o fortsätt, du lyckas, kraam igen.

2010-04-16 @ 22:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0