Papperet som ligger vid min säng.



Strunta i vad andra äter och hur de ser ut.
Att jag känner mig tjock innebär inte att jag är det.
Låt oss kvinnor vara som vi är. Inte som ni vill att vi ska se ut.
Se inte mina misslyckanden som mönster, utan som enskilda händelser. Så behöver jag inte vara rädd att de ska upprepas.
Andra människors brister är deras problem.
Sluta upprepa för mig själv hur hemskt allt är. Vad är bra i mitt liv? Upprepa det istället.
Känn känslor - det är inte farligt att vara ledsen.
Se helheten - förstora inte en negativ detalj till en helhet.
Det sjuka idealet ska inte bestämma hur jag ska se ut för att duga.
Kolla inte på tv-program eller tidningar som får mig att må dåligt.

Har det här skrivet på ett papper också. Läser det nästan varje kväll innan jag går och lägger mig för att avsluta dagen med positiva tankar.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!Det är ju jättebra att du har positiva tankar och ser vad som är bra med ditt liv för det överväger det dåliga, det gäller bara att upptäcka det och det gör du nu. Nu får du uppleva en vår och sommar och se hur härlig tid det är utan att den upptas av en massa sjukhusbesök.Stora kramar...

2010-04-22 @ 08:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0