Filmen som fick mig att skaka av rädsla.



Det är många som undrar hur jag kan tycka om att se skräckfilmer efter det jag har varit med om. Jag kan inte svara på den frågan för jag vet inte själv. Jag förstår faktiskt inte hur jag klarar det. Jag brukar försöka undvika filmer som handlar om spöken eller annat övernaturligt. Brukar oftast gå bra att se dom, men det finns filmer jag sett som har gjort mig fruktansvärt rädd, så för säkerhetens skull så brukar jag försöka låta bli just dom filmerna och hålla mig till slasher-filmer istället, en stor kille med mask och kniv skrämmer mig inte lika mycket.

Tänkte berätta för er vad som hände en gång när jag såg en film. Den hette Inside.
Det var för cirka ett år sen. Det var första eller andra gången min pojkvän från Finland kom och hälsade på mig. Jag kände pressen att allt var tvungen att bli lyckat den helgen, eftersom vi träffades så sällan. Allt gick verkligen jättebra men sen dom den där kvällen då vi gick till Hemmakväll för att hyra film. 
Vi gick runt och kollade ett tag som man brukar göra för att hitta den perfekta filmen. Till slut så hittade jag den, jag fastnade för den direkt när jag såg omslaget. Den skulle jag se! Såg redan på omslaget att den här filmen skulle vara otäck men det blev så att vi hyrde den, var jag som fick bestämma, men nu i efterhand önskar jag att han valde film.

När vi gick hem var jag lika taggad som jag alltid brukar vara när jag har hyrt en skräckfilm.
Under filmens gång så började vi prata om hur mycket blod det var, nästan hela tv-rutan var täckt av blod vissa scener. Jag tyckte den var otäck men det var inget mer med det. Jag var helt inne i filmen, tyckte den var jättespännande. Men när filmen var slut så började jag fundera på vad det var jag just hade sett. Det var då allt började
Hela kroppen började skaka och Tobias fick ingen kontakt med mig. Jag låg bara på soffan och var helt borta. Han blev jätterädd och visste inte vad han skulle göra. Jag sa något om att jag ville att Micke skulle komma. Tobias hjälpte mig ut till bilen och vi for till Micke. När vi var där så kom jag tillbaka och jag börja må bättre. Vi var där ett tag sen for vi hem till mig igen. Men när vi kom hem började det igen. Jag kände inte igen Tobias, jag visste inte vad han hette och förstog inte vad han gjorde i min lägenhet. Jag frågade han flera gånger vad han gjorde här och vem han var. Jag blev rädd för han och han fick inte röra mig. Det gick inte att prata med mig eller nånting. Vi låg i sängen ett tag och till slut så blev jag bättre och jag kom tillbaka. Han berättade vad som nyss hade hänt och jag förstog ingenting, jag blev rädd för mig själv. Vi sovde inte något den natten. Minns inte exakt allt som hände, det här har Tobias berättat i efterhand.

Filmen handlar om en gravid änka. En kväll försöker en psykotisk kvinna med oklara ambitioner att bryta sig in i hennes hus, och när hon i huset har somnat så tar hon sig in.

Anledningen till varför jag blev så dålig av den här filmen förstog jag inte förrän dagen efter. Den psykotiska kvinnan i filmen såg exakt ut som henne jag såg för några år sen, hon som inte ville att jag skulle leva.
Samma blick, det långa mörka håret, samma onda leende, samma uppgift, att ta en annan människas liv.
Skillnaden är att det där var en film, hon fanns inte på riktigt. Men så var det inte för mig, för mig var hon jag såg verklig, och hon ville ta mitt liv.

Den kvällen sa jag till Tobias för första gången att jag älskade han. Det var då jag förstod vilken underbar kille han var. Tack för att du fortfarande finns i mitt liv efter allt som har hänt. Hur kan just jag ha haft den turen att träffa en sån fantastisk kille? Den frågan ställer jag mig varje dag.

Kommentarer
Postat av: veronica

För att du är en fantastisk tjej förstås. Kram på dig.

2010-04-13 @ 22:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0