Att våga.



Min läkare gav mig ett bra tips för ganska länge sen. För något år sen fick jag panik av bara tanken på att gå ut genom dörren. Jag satt mycket hellre hemma än att jag gick ut och fick blickar eller att jag hade blivit tvingad att möta folk.

Hon berättade att det här kommer att sluta med att jag bara sitter hemma och inte vågar gå ut alls om jag inte gör något åt det.

Hon gav mig då tipset att gå ut en liten stund varje dag, gå ett varv runt huset, 10 minuter räcker, bara du går ut genom dörren. En gång om dagen räcker.

Det här har faktiskt hjälpt mig, väldigt mycket. Både i anorexin och i torgskräcken. Jag kan fortfarande ha svårt att gå ut men det är inte alls så svårt som det var för något år sen. Nu kan det komma dagar då jag gör vad som helst för att få gå ut, jag kan gå ut direkt jag vaknar och vara ute till kvällen, och bara njuta av det. Men för något år sen gjorde jag verkligen allt för att slippa gå ut genom dörren.

Så ta minst en tio-minuters promenad en gång om dagen. Tro mig, det hjälper.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Bra tips av någon som vet...

Bra jobbat Emma du fixar det mesta tror jag bestämt...

Man behöver verktygen som gör att livet blir lättare.

Kram o njut av många av dina fina stunder.

2010-04-19 @ 20:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0