Lunch.





Idag ska jag äta lunch med mamma på stan. Skönt att inte behöva komma på något att äta.
Jag läser runt på olika bloggar och folk har så bra matinspiration!

Jag gillar att kolla på matrecept men jag lagar aldrig maten. Det brukar alltid sluta med att jag äter köttbullar, eller om jag känner mig avancerad så kan det bli wok. Jag vet, jag är verkligen tråkig när det gäller mat, men det är inte alls enkelt att hitta något som duger åt mig när jag är så kräsen. Men jag måste börja försöka laga roligare mat, dels för att få i mig mer vitaminer men också för att utmana mig själv till att äta det sedan.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Comments till 2 olika inlägg...



Förslag på vad du kan laga till mat, själv köper jag ofta Findus olika färdiga påsar, fransk kykling gryta,pasta rätter, ja många olika rätter som är riktigt bra och de är ju i princip färdiglagad så man behöver bara värma i stekpannan, någon ungn behövs inte!! Du har svårt med potatis, försök se om potatismos funkar bättre, gjord på potatis och inte pulvermos.. Hur som helst är potatis näringsrika så satsa på de! Fiskpannar går också snabbt att göra!



Varifrån anorexian kommer? I ditt fall tror jag det mycket handlar om brist på självförtroende, rädd att inte duga som du är, osv.. därifrån börjar det sen har det blivit mera och mera överdrivet, du har till och med blivit besatt av att ha en smal kropp, till sist fick du något, med medicinsk status: Anorexia Nervosia. Man kan bli besatt av många olika saker, och en del kan driva sina viljor riktigt långt, man tappar sunt omdöme.. Hörde om en frimärkssamlare som blev besatt av sin hobby, han gick så långt så han sålde sin skog för att komma åt något frimärke som han ville ha och frimärken gick före familjen.. Hans släktingar tog frimärken med våld från han och sa Du får sluta med din hobby!

2010-04-26 @ 12:51:08
Postat av: li

Kom på när jag läste wook, ta wook, pitabröd och renskav, blir riktigt gott, och enkelt :)

2010-04-26 @ 16:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0