Hjälp mig.



Snälla ni! Finns det någon där ute som vet om någon lägenhet i Skellefteå? Helst en tvåa men en etta kan också funka. För att jag ska kunna börja ett nytt liv så måste jag flytta från källaren. Klarar inte av att vara hemma ens på grund av att den är så förknippad med sjukdom och en massa ångest. Så fort jag kliver in genom dörren vill jag bara därifrån.

Det är inte ens en riktig lägenhet, den är till för studenter som bor i den på veckorna och far hem på helgerna, en övernattningslägenhet.
För att jag ska kunna bli frisk så måste jag kunna ha möjligheter till att laga mat och variera mitt ätande. Jag har ingen ugn, frysen är så liten så att det bara ryms ett paket fiskpinnar sen är det fullt. Kylen är också väldigt liten.
Jag får inte ens använda tvättstugan som ligger just bredvid min dörr, vilket innebär att jag måste släpa med mig all tvätt till en kompis. Den här lägenheten är inte till för att bo i på heltid.

Jag har bott här i många år under min sjuka tid, men nu orkar jag inte längre. Kommer aldrig att kunna bli frisk så länge jag bor här.
"Just där har jag legat många sömnlösa nätter. Just i det där hörnet har jag suttit med en sån hemsk ångest som gör att jag inte orkar längre. Just i den duschen har jag stått i kokhett vatten och försökt skrubba bort allt fett på min kropp. I just det köket har jag stått och lagat mat och sen slängt allt för att jag tror att jag är alldeles för värdelös för att äta. Klistermärket på kaklet i köket där det står Eat, för att påminna mig själv om att äta"
Finns så många hemska minnen härifrån och dom kommer aldrig att lämna mig så länge jag bor här.

Jag kommer att bo mest hos mina föräldrar tills jag har hittat en ny.

Så snälla, hör av er om ni vet om någon lägenhet som är ledig. Skulle bli så otroligt tacksam!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag undrar vad du har för inkomstkälla? För vad jag har förstått så har du inget arbete? Det kanske inte betyder ett skit från en bloggläsare, men jag tror på dig! Kämpa på Emma!

2010-04-10 @ 02:05:20
Postat av: Catharina

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med en ny bostad men jag känner igen detta beteende... jag och min dotter har flyttat x 2 pga av samma orsak som du berättar, i min dotters läkning (Anorexi) så gick det fortare att bryta gamla mönster men man kan "jobba" med det oxå men det kräver proffesionell hjälp och mycket arbete + kämpande mot ångesten. Du har ju mycket att kämpa med ändå!!

Kämpa på och lycka till med en ev ny bostad om du vill det. Varma kramar Catharina

2010-04-10 @ 15:11:30
Postat av: Matilda J

Hej Emma!



Jag har följt din blogg, vilka fantastiska framsteg du gjort! Hoppas verkligen att du hittar ett nytt boende, förstår att det är svårt att bo i en lägenhet där ångesten "fastnat" i väggarna, dessutom lät det inte som en höjdarlägenhet i övrigt. Vet av två privata hyresvärdar där jag hört flera som fått en lägenhet på bara någon månad. Jocke(tror han heter fredriksson) 070 3111199 och silvertallen 091012335. Hoppas det kan vara till någon hjälp, hör av mig om jag får reda på något annat. Lycka till! Kramar/ Matilda

2010-04-10 @ 21:01:27
Postat av: Anonym

Det är skellefteå du vill bo i? Jag har ett nummer till en bra hyresvärd som jag tror har ett par 1or lediga nu... 070-3277767 Anders heter han.

/M

2010-04-10 @ 23:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0