Powerwalk.

Jag tränade flera gånger i veckan förut, men efter min operation i maj förra året och på grund av min låga vikt så har jag helt tappat orken. Prövade på ett spinningpass för en månad sen ungefär men var helt död när jag kom hem, min kropp bara skakade. Jag ser verkligen framemot den dagen då jag kan börja träna igen, men den känns långt bort. Älskar när man vaknar nästa dag med träningsvärk, när man känner att träningen ger något.
Har också träningsförbud, så även om jag skulle orka så får jag inte.
Så just nu får jag nöja mig med att göra situps här hemma och powerwalks.

Boosta din promenad med följande övningar för maximerat resultat:

Rör armarna snabbare.
Om du gör det kommer dina ben automatiskt också röra sig snabbare, vilket leder till högre puls och bättre träning.

Luta dig lätt framåt när du går.
Det kommer också få dig att gå snabbare. Tricket är att hitta precis rätt vinkel, pröva dig fram!

Ta korta steg.
Tvärtemot vad kanske många tror så saktar långa steg ner dig, eftersom att hälen då fungerar mer som en broms. Satsa på kortare, mer rullande steg för bästa resultat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0