Ni som ser ner på anorektiker.

Vet att det finns många som ser ner på oss anorektiker.
Jag kan förstå er litegrann som ser ner på dom som vill ha anorexi, för det är bara dumt, men ni som ser ner på oss som är ätstörda, förstår verkligen inte er! Att ni ser ner på en med en sjukdom, sånt kan göra mig riktigt arg.
Är ju inte som att jag ser ner på dom som har andra sjukdomar som dom inte kan rå för, tror jag inte heller att ni gör! Det vi har är en sjukdom.
Har sett det många gånger, folk som skriver nedlåtande kommentarer till anorektiker.
Det är skillnad på att vilja hjälpa och på att tycka synd om.
Jag söker inte medlidande och vill inte att någon ska tycka synd om mig, vill bara bli behandlad som en människa, och att ni slutar se ner på mig och på andra med samma sjukdom.

Anorexin gör mig inte dum, finns dom som tror att dom kan behandla oss hur som helst.
ALLA är lika mycket värda.


Kommentarer
Postat av: Cim

Håller med dig. Fyfan alltså. Liknande med alkoholism, det är också en sjukdom. Där har vi en sjukdom som folk ser ner på.

2010-02-14 @ 01:46:56
Postat av: Anniee :3

Ja, håller med dig.

Finns väldigt många so,m ser ner på det .. och säger att det bara är att äta, fast det är inte så lätt.

Har med haft anorexi och det är ett rent mirakel att jag är fullt eller inte till 100 % frisk, men frisk nog nu ..

Du klarar detta, det vet jag, du har så rätt inställning, det är bara att kämpa för allt man är värd .

2010-12-19 @ 19:44:18
URL: http://annieemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0