Äta utan hunger.

Under dom här sex åren som jag har varit sjuk så har jag oftast bara ätit när jag är hungrig.
Har aldrig varit den där som äter regelbundet, det känns ju som att man äter hela tiden då, fyra mål mat om dagen, och även klämma in två mellanmål, kan inte förstå hur man kan äta så mycket? Man får ju inte göra annat än att sitta med en gaffel i munnen.

Men vad händer dom gångerna då jag verkligen är jättemätt och är tvingad att trycka i mig mat? När jag känner att jag inte ens klarar av att ta en gaffel med mat in i munnen utan att bryta ihop?
Är det som händer dagarna jag är på matstöd. Jag är aldrig hungrig till lunch. Hur tror ni då det känns att ha en tallrik framför sig med jättemycket mat som jag är tvingad att äta upp på en viss tid när jag inte ens är lite hungrig?
När jag tror att en tugga gör att jag går upp fem kilo?
När det känns som att jag skulle göra vad som helst för att slippa ta en tugga till?

Ångesten blir bara dubbelt så jobbig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0