Frågestund del 1.

Tänkte besvara några frågor som jag ofta får, från er läsare, mina vänner och min omgivning.

Tränar du ofta?
Förut gjorde jag det. Då tränade jag spinning flera dar i veckan, gjorde sittups hemma, gick långa promenader. Men efter att jag opererade mig förra året och på grund av det lilla matintaget så orkar jag inte, förutom att gå promenader. Men jag tycker det är väldigt kul med spinning så vill börja med det igen.

Tror du att du kommer att bli frisk?
Ja, jag måste tro det annars så kommer det aldrig att gå, då kommer mitt liv att fortsätta se ut så här. Så ja, jag tror att jag kommer att bli frisk nångång, men det kommer att ta väldigt lång tid.

Vilken mat tycker du är svårast att äta?
Pasta, gratänger, potatis, mjukbröd, finns mycket men det jag har nämnt är det värsta.

Hur många av dina nära känner till din blogg?
Jag tror att ganska många av mina vänner och min familj känner till min blogg, men vet inte hur många av dom som väljer att läsa den. Men har också många jag inte känner som läser och det är jag väldigt tacksam över!

Läser dina föräldrar?
Ja dom läser. Var lite tveksam till att berätta för dom om min blogg eftersom jag skriver så ärligt och inlägg som är väldigt jobbiga för dom att läsa men tror det är viktigt att dom läser så att dom får veta hur jag mår.

Lider du av tvångstankar?
Ja, har lidit av en massa tvångstankar genom åren, nu har jag två väldigt jobbiga som jag har skrivit om i ett tidigare inlägg.

Favoritmaträtt?
Kyckling och tacos.

Hur länge tänker du blogga?
Så länge jag har läsare och jag känner att jag hjälper någon, och så länge som jag mår bra av att skriva. Har tänkt försöka skriva tills jag iallafall är frisk, sen får jag se.

Har du fobier? Isåfall vad?
Är väldigt rädd för björnar och hundar. Har också väldigt stor fobi för mörkt vatten, att inte veta vad som finns under ytan skrämmer mig.

Favoritklädsel?
Har två väldigt olika stilar, den ena är den "gulliga", kjol, tjocka strumpbyxor och nån kofta. Den andra är den lite "tuffare", hängiga, trasiga jeans, en t-shirt, sen gärna en skjorta över som jag köper på herravdelningen.

Gillar du julen?
Ja, jag älskar julen! Stämningen, familjemyset, allt som hör till! Det enda som är lite jobbigt är maten, julen kretsar väldigt mycket kring mat, och det känns som att man äter mer när det är jul.

Hur gammal är du?
Är född 1986, så 23.

Är du nöjd med din kropp?
Nej, om jag hade varit det så hade jag inte hållit på som jag gör. Men det finns dagar då jag kan vara nöjd, när jag t.e.x ser en jättestor människa så kan jag bli väldigt nöjd att jag ser ut som jag gör. Beror mycket på omgivningen hur jag känner mig.

Vad har du vägt som minst/mest?
Tänker inte skriva vad jag vägt som minst av många anledningar men en bit under 40 iallafall, och mest är kring 47.

Läser du andra bloggar?
Ja, jag brukar läsa Kenzas, Blondinbellas, Fokis och Signes, dom vanliga alltså.

Vackraste kvinnan?
Vackrast i Sverige vet ni vem jag tycker, har skrivit det, Noomi Rapace. Vackrast i världen är svårt, men måste säga Adriana Lima.

Vad ser du på TV?
Följer inte så mycket på TV, ser mest på mina dvd-boxar. Men jag brukar se Andra Avenyn, Robinson, Top Model och Gossip Girl. Gillar att se Outsiders också.

Vilka ämnen fick du bäst betyg i skolan?
Svenska, engelska och idrott.

Gör du allt för att bli frisk?
Nej det gör jag inte, har inte motivationen som krävs just nu men ska försöka hitta den.

Räknar du kalorier?
Ja det gör jag, kan inte låta bli.

Ljuger du ofta?
Ja, när det gäller mat och ätande men inte annars, ärlighet varar längst.

Brukar du ha smör på mackorna?
Ja, men väldigt skrapat, ska helst inte smaka något.

Löser du hår?
Ja det gör jag, mest i duschen och när jag borstar håret.

Svarar på resten av frågorna senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0