12.38.

Anorexi är i grund och botten en uppmärksamhetssjukdom. Alla som säger annorlunda ljuger eller vet inte bättre.
Jag vet att jag har en sjukdom - men det är inte så kul att få det slängt i ansiktet hela tiden.
Hur kul är det att den jämförs med cancer?
Det jag känner: Jag väljer själv att inte äta, jag väljer själv att träna, jag väljer själv var, när och vad jag äter.
Sanningen: Det är inte jag som väljer. Det är min sjuka, vrickade sjukdom/hjärna som väljer det.
Ju mindre man äter, desto mindre näring får hjärnan så att det kan fungera. Till slut så tar det stopp. Hjärnan orkar inte med att tänka till slut, och ju mer av hjärnan som "försvinner", desto större plats tar sjukdomen.
Ju mer man tränar och ju mindre man äter, desto mindre blir förmågan att tänka, och desto större plats tar sjukdomen i hjärnan.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Du har så´n bra insikt... sköter du dig nu?

Uppmärksamhets sjukdom? Jag håller inte riktigt med dig...

Kontroll över mat o vikt...

Det är långt ifrån friskt det vet du ju, men det enda sättet att bli frisk är att vända... inte lätt men jag hoppas du kämpar på...

Kram på dig

2010-06-08 @ 21:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0