Fördelar.



Det finns fördelar med anorexin, saker som jag är rädd att vara utan när jag blir frisk.
Jag är aldrig ensam när jag har sjukdomen, den får mig att känna mindre ångest. Jag slipper vara stark.
Jag är inte stark, jag klarar inte allt. Nu kan jag säga nej till saker och ha en orsak till att göra det:
Sjukdomen.

Mina vänner prövas hela tiden, men jag är rädd för svaret. Vilka finns där? Vilka finns kvar även när jag bara är svag och inte orkar göra annat än att prata om hur jag känner, hur jag mår, om mat och träning.
Vilka orkar?

Jag slipper ta tag i alla problem själv. En kompis brukar säga att allt går, om man bara vill.
Jag vill bara känna att det är okej att tycka att saker och ting är jobbiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0