Skillnaden mellan en sjuk och en frisk.

Ser att ni inte håller med mig om det jag skrev i det senaste inlägget. Kan förstå er, ni är friska.
Ni tänker inte likadant som mig. Skriver bara precis vad som försegår i mitt huvud, inget annat.
Har pratat med en annan anorektiker om just det här med size zero och hon tänkte exakt likadant som mig, men har även pratat med friska människor om det och dom tycker att jag har helt fel.
Varför jag skriver precis som jag tänker och känner är för att ni ska förstå hur ett sjukt liv fungerar.
Behöver inte berätta det för er heller om jag inte vill, kan sitta här och ljuga för att verka så frisk som möjligt men det kan jag inte, då förlorar den här bloggen sin mening.
Hur ska ni förstå mig och sjukdomen om jag inte berättar vad som snurrar runt i mitt huvud?
Men jag uppskattar verkligen era kommentarer. Vill veta vad ni tycker.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag gillar att du skriver precis som du tänker och känner, annars hade det inte varit intressant att läsa överhuvudtaget!

Kämpa på!

Kram

2010-05-28 @ 10:22:16
Postat av: veronica.

Det är bra du skriver vad du känner, men när det känns så fel måste jag bara reagera. Jag hoppas verkligen att även du en dag ska kunna se att en så smal tjej inte är vacker utan ser sjuk ut. Kramar veronica.

2010-05-28 @ 13:59:32
Postat av: li

jag kan köpa en del i det du skriver om, men det är fel, vi lever idag i ett samhälle som har kretsat mycket kring storleker. Går man en sväng på stan så ser man skyltdockarna som är pinnsmala och jag själv är lite rund men trivs med mig själv men ibland kan jag vilja se ut som dem ur mode-synvinkeln då vissa kläder helt enkelt bara passar på de smala. På tidningsomslag ser man ofta mycket smala modeller och jag kan nästan lova att i VARJE tidning kan man läsa om bantning och olika metoder för att gå ner i vikt. I allmän beskådning är former en del av kvinnan och något som vi absolut inte ska dölja eller skämmas för. :)

2010-05-28 @ 15:09:37
Postat av: M

Det här med size zero är ju bara attraktivt inom modevärlden - det är den som nästan tvingar kvinnor att vilja se ut som alla modeller. Själv tycker jag det är snyggare med en smal kropp, men då ska den vara välmående och tränad att se ut så, inte att man har svält sig själv till den kroppen. Det är kanske lite klyschigt, men huvudsaken är att man är nöjd med sig själv, att man har självförtroende för det i sin tur utstrålar skönhet. Vet att det här inte gör någon större nytta för dig, eftersom du är fast i sjukdomen. Men jag hoppas du en dag kommer förstå att du är vacker precis för den du är.



Ge aldrig upp! Kram

2010-05-28 @ 21:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0