21.15

Jag kommer nog alltid att vara rädd för mättnadskänslan. Hur gör jag för att komma bort från det här?
Hur gör man för att stå ut med den? Jag tycket det är riktigt obehagligt att ta på min mage, jag låter aldrig någon annan göra det heller, förutom på läkarkontroller då det är ett måste. Hur tror ni att det kändes när jag hade den jättestora cystan på äggstocken, när magen såg väldigt gravid ut? Jag motionerade mer, åt mindre, gjorde situps, försökte trycka in den med en kudde men den blev inte mindre, bara större. Kan inte beskriva ångesten och paniken jag hade då, tills jag fick veta vad det egentligen var som gjorde min mage så stor.
Tillbaka till det jag skrev om mättnad. Det jag brukar göra när jag känner ångesten efter jag har ätit är att starta en av mina dvd-boxar, lägga mig och lyssna på musik, fara till en kompis, vila/sova en stund, sitta och skaka på benen brukar funka också, så att man slipper att känna av det och tänka på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0